Przekładnia do tramwaju niskopodłogowego

typ przekładni - LGM 300

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na w pełni niskopodłogowe tramwaje firma Lechpol w porozumieniu z wiodącym na rynku producentem tramwajów zaprojektowała i wyprodukowała przedkładnię tramwajową nowego typu. Podobne rozwiązanie nie było jak dotąd oferowane przez polskich producentów.

Jest to dwustopniowa przekładnia zębata z kołami o śrubowej linii zęba.
Jej kompaktowa, zwarta konstrukcja o niewielkich wymiarach gabarytowych pozwala na montaż na osi tramwajowej pod pudłem tramwaju z niską podłogą, a więc w przestrzeni, w której nie ma możliwości zamontowania przekładni tramwajowych z rozwiązaniami technicznymi z poprzednich lat. 

Montaż bezpośrednio na osi napędowej oznacza maksymalną prostotę konstrukcji z wykluczeniem wykorzystania wielu elementów podatnych na zużycie. Zastosowanie walcowych kół zębatych i bezstykowych uszczelnień labiryntowych gwarantuje bezawaryjną pracę o wydłużonych okresach serwisowych, jednocześnie oferując niższy koszt przekładni względem zachodnich konstrukcji. 

Modernizacja przekładni tramwajowej 20PM

Przekładnia tramwajowa 20PML

• zaprojektowana dzięki użyciu najnowocześniejszego oprogramowania komputerowego dającego możliwość uzyskania    najwyższej jakości

• opracowany nowatorski system uszczelnienia labiryntowego pozwolił na całkowite wyeliminowanie uszczelnień      gumowych, newralgicznego punktu dla konkurencyjnych projektów

• znaczne zwiększenie przebiegów między remontowych przy jednoczesnym obniżeniu kosztów modernizacji

• przebiegi między remontowe na poziomie 700 000 km

• zwiększenie bezawaryjności dzięki zastosowaniu wysokiej klasy ułożyskowania stożkowego, oraz systemowi  utrzymującemu stały poziom oleju w łożyskach nawet przy dłuższych postojach

• nowatorska metoda osadzania korpusów koła talerzowego na osi pozwalająca na wielokrotne zakładanie i zdejmowanie  bez uszkadzania powierzchni osi

• ponad 1000 przekładni pracujących w całej Polsce

Urząd Patentowy RP w dniu 31.01.2011r. udzielił prawa ochronnego na wzór użytkowy opracowanej w naszej firmie przekładni hipoidalnej jednostopniowej.

 

Remont kapitalny zestawów kołowych z tramwaju SKODA 16T

Firma LECHPOL wykonuje remonty kapitalne zestawów kołowych pracujących w tramwajach SKODA 16T jeżdżących po wrocławskich torowiskach.

Zakres prac obejmuje:

  • demontaż podzespołów z użyciem poziomej prasy hydraulicznej do zestawów kołowych

  • piaskowanie elementów korpusu i naniesienie nowej powłoki lakierniczej

  • wymiana wszystkich łożysk, zarówno wewnątrz skrzyni jak i w maźnicach

  • regeneracja gniazd łożysk w korpusie

  • produkcja nowej osi

  • regeneracja kół tocznych

  • regeneracja/produkcja gumowo-stalowych amortyzatorów maźnic

  • produkcja i wymiana wszelkich innych podzespołów, które tego wymagają: pokrywy łożyskowe, korpusy uziemienia, pokrywy maźnic, etc. 

Naprawa przekładni KSH212 i KSH217

Ofertujemy pełen pakiet napraw nowoczesnych przekładni tramwajowych.

W ramach regeneracji:

  • wymianiamy kompletny zestaw kół zębatych

  • zakładamy nowe łożyska

  • odnawiamy/ regenerujemy korpus

  • wykonujemy oraz montujemy części nienadające się do dalszej eksploatacji